Aurora
Tuto loď se podařilo nalézt pomocí dálkových senzorů Atlantis na okraji galaxie Pegasus. Daedalus k ní doletěl a Sheppardův tým se na ní přenesl pomocí asgardské transportní technologie. Na její palubě nalezl posádku v hybernačních komorách, které je sice dokázali udržet při životě, částečně zpomalit stárnutí, ale po jejich opuštění by už nebyli schopni dalšího života. Rodney podrobnějším prozkoumáním zjistil, že mezi sebou komory komunikují a pomocí jedné volné se k nim připojil John. Lodní počítač byl stále v provozu, ale kvůli zásahu wraithů dosti zmanipulován. Na posledním místě za zmínku stojí stále funkční autodestrukční systém, což bylo poslední věcí, kterou se o Auroře podařilo zjistit.
S touto lodí jsme se setkali pouze jednou jedinkráte v díle 2x09 - Aurora.
DAEDALUS
Druhá generace mezihvězdné vesmírné lodi, vyvinuté armádou Spojených států a jejich spojenci. Její prvotní misí, pod velením plukovníka Stevena Caldwella, bylo poskytnutí pomoci atlantské expedici ocitající se v obležení Wraithskou útočnou flotilou v galaxii Pegasus a chránící antické město před zničením.
Pohon se skládá ze standardních podsvětelných tryskových motorů a asgardského hyperpohonu, schopného přeplout vzdálenost mezi Zemí a Atlantisem za 18 dní. Primárním úkolem lodi je nyní přeprava personálu a zásobování ze Země na Atlantis.
MŮSTEK
Daedalus má oproti Prometheovi nespočet upgradů, ale velitelský můstek zůstal v podstatě nezměněn. Přední výhled je širší a umožňuje tak větší výhled. To je obzvláště užitečné během bojového stavu, kdy může hned několik důstojníků a lidí z řad personálu navrhovat další taktické manévry, aniž by zacláněli před kapitánovo křeslem. Zbraňový důstojník sedí po jeho levici, kormidelník po pravé.
STROJOVNA
Podlaží strojovny čítá velké mnoství řídících panelů speciálně upravených pro obsluhu asgardským technikem. Na zádi místnosti se nachází výhled na hyperpohon. Místnost s motory může pojmout až desítky lidí z personálu. Úkoly ze systémové diagnostiky pro kontrolu zbraní mohou být provedeny právě zde.
HANGÁRY PRO X-302
Daedalus má k dispozici kompletní podporu stíhacích letounů X-302. Ačkoli má loď dva hangáry, všechny stíhačky okupují pouze pravobok lodi. Pravděpodobně je tomu tak pro případ okamžitého stažení letounů z boje do druhého hangáru. Asgardské obranné štíty se mohou rozprostřít i přes hangárová vrata ústící přímo do volného vesmíru.
JÍDELNA
Protože Daedalus je navržen pro dlouhé cesty vesmírem, je veškerému personálu i ostatním cestujícím přístupná jídelna. Je umístěna po boku lodi a nabízí výhled do vesmíru. Teplá káva a další nápoje jsou k dispozici v jakoukoli denní i noční hodinu.
S touto nejmocnější „pozemskou“ lodí jsme se poprvé setkali v 2x01 The Siege - Part III, kde přiletěla na pomoc Atlantis v obraně proti Wraithům.
PUDDLE JUMPER
Antické víceúčelové plavidlo válcovitého tvaru s aerodynamikou navrženou pro cestování bránou. Každá loď je vybavena nejméně šesti drony. Motory, které se nacházejí po stranách a dodávají plavidlu potřebnou manévrovatelnost a rychlost, musí být před průletem bránou zasunuty do trupu lodi.
Puddle Jumper (pojmenovaný takto Majorem Johnem Sheppardem -- skutečné antické pojmenování není známo) má zabudované maskovací zařízení, které jej činí neviditelným jak pro obyčejné oči tak pro pokročilé detekční senzory. Maskování může být aktivováno během letu i po přistání kdy je zbytek systémů vypnut.
V Jumperu je místo pro asi tucet pasažérů, pro případ záchranné mise, včetně místa pro pilota a spolupilota v přední části lodi. Loď však není vhodná pro delší cesty, neboť se na ní nenachází žádná odpočívadla ani zařízení pro hospitalizaci zraněných. Plavidlo lze oddělit přepážkou na dvě části, přičemž v zadní části pro posádku jsou stále přístupny některé důležité systémy, jako je například zasouvání motorů.
Ačkoli může být Puddle Jumper pilotován ručním řízením, sekundárně jej lze ovládát i přes myšlenkové rozhrání. Dobrým příkladem je snadné zobrazení potřebných informací o geografické poloze na předním "skle" pouhým pomyšlením na ně. Centrální konzole se nachází na místě mezi sedadlem pilota a spolupilota a obsahuje modifikované DHD umožňující lodi přímý přístup k nejbližší Stargate a vytočení adresy. V okamžiku kdy se Jumper ocitne ve vzdálenosti několika metrů před bránou, automatické systémy převezmou řízení a navedou loď skrz horizont událostí.
Loď může dosahovat úchvatných rychlostí -- ale co je snad ještě působivější je schopnost zabrzdit takřka na místě (například při návratu na atlantis po průletu bránou).
V Atlantis je nejméně jeden hangár pro Puddle Jumpery.
S Jumpery se setkáváme hned v prvním dílu, od té doby se vyskytují téměř v každém další epizodě.
WRAITH DART
Malá, uši-drásající stíhačka pilotovaná nejméně jedním Wraithem, přesná kapacita lodi není známa. Je schopná dosahovat neuvěřitelných rychlostí a cestovat mezi světy skrz hvězdné brány. Darty využívají stejného modrého omračovacího paprsku jako wraithské pušky.
Wraithský Dart o sobě dává vědět hlasitě palčivým hlukem, který vydává za letu. Je vybaven bezkontaktním paprskovým transportním zařízením přenášejícím zejména zajatce(potravu) do lodi, kde je osoba dematerializována, uložena do paměti stíhačky a po návratu na mateřskou loď zpět zhmotněna a zkonzumována hladovými Wratihy.
S Darty se setkáváme hned v prvním dílu, od té doby se vyskytují téměř v každém další epizodě, kde se vyskytují Wraithové.
WRAITH HIVE SHIP
Robustní wraithská mateřská loď, domov nesčetného množství po staletí hybernujících Wraithů. Obrovská loď je schopná mezihvězdného cestování a přistávání na povrchu planet.
První hnízdní loď, na kterou Atlantis tým narazil při svých výpravách byla ukryta pod povrchem jejich domovského světa -- a to tak dobře, že již nebylo možno ani poznat, že se o loď jedná. Neboť za dlouhá léta loď obrostla vysokými stromy a jinými křovinami. Pouze Strážce a malá skupina wraithských válečníků střežili zbytek jejich hybernující rasy; když byl Strážce zabit, začali se spící tvorové pomalu probouzet.
Loď pojme nespočet hybernačních komor a je vybavena nejméně jednou celou pro zadržení lidských osob po dobu než z nich Wraithové vysají život.
Existue nejméně 21 wraithských mateřských lodí, které se nacházejí ve stejném kvadrantu galaxie Pegasus jako Atlantis a celkově je jich nejméně 60.
Hned v úvodním díle jsme se s jednou setkali, aniž bychom ji však poznali, více se nimi setkáváme až při obléhání Atlantis - The Siege I, II a III a pak samozřejmě v dílech Lost Boys a The Hive.
WRAITHSKÝ KŘIŽNÍK
Doprovod pro wraithské mateřské lodě. Križníky jsou v porovnání s mateřskými loděmi menší. Plavidla jsou vybavena nespočtem wraithských zbraní, avšak zdá se, že nedisponují hangáry pro wraithské darty, tomu nasvědčuje i chování stíhaček po zničení mateřské lodi -- uskuteční kamikaze.
V případě ztráty doprovázejících mateřských lodí křížníky zpravidla skočí do hyperprostoru a připojí se k jiné flotile. Není známo zda musí během hyperprostorového letu uskutečňovat přestávky jako je tomu u mateřských lodí.
Křižník můžeme poprvé letmo zahlédnout při průzlumné misi v díle 1x17 - Letter From Pegasus, dále v dílech The Siege Part I, ale mnohem lépe si je prohlédneme v druhém a třetím, pak až v 2x05 - Condemned.
WRAITHSKÁ PRŮZKUMNÁ LOĎ
Wraithská loď, menší než křižník, ale větší než Dart. Loď je lehce ozbrojená, snadno zničitelná. Nedisponuje štítovými technologiemi.
WRAITHSKÁ ZÁSOBOVACÍ LOĎ
Zásobovací loď, strukturou téměř totožná s wraithskou mateřskou lodí, má na
palubě velké místnosti s lidskými těly uchovávanými v kokonech, které slouží jako zásoby čerstvého jídla pro Wraithské mateřské lodě.
Takovéto lodě dovážejí zásoby mateřským lodím, které jsou zrovna na dlouhodobé misi a nebo obléhají planetu.